Designerii produselor Microsoft s-au inspirat din sistemul simplu al indicatoarelor care orientează călătorii metroului londonez, folosind culori aprinse şi forme bazice pentru a ajuta utilizatorii să folosească telefoanele, tabletele şi computerele, relatează Bloomberg, potrivit Mediafax.
O duzină din designerii de top ai Microsoft s-au adunat în februarie 2010 într-o sală de conferinţe de la sediul central al companiei şi au analizat un colaj postat pe un întreg perete, format din fotografii ale produselor şi aplicaţiilor.
Concluzia a fost că, deşi produsele companiei arată bine analizate separat, par să nu aibă nimic în comun privite în ansamblu.
"Părea că nu ştim care ne este sufletul sau etosul în design. Când am pus totul pe perete a devenit evident că nu avem o singură voce", a declarat Sam Moreau, care coordonează designul Windows.
Moreau şi ceilalţi 11 directori de creaţie lucrează pentru a da produselor companiei un design coerent şi mai atrăgător. În acest scop s-au inspirat din indicatoarele întâlnite în centre de interes precum metrolul din Londra, unde sunt folosite simboluri simple pentru orientarea călătorilor.
Astfel, aşa-numitul Metro design utilizează culori strălucitoare şi forme simple pentru a facilita utilizarea telefoanelor, tabletelor şi computerelor.
Necesitatea de a folosi designul pentru creşterea vânzărilor a devenit tot mai urgentă, având în vedere că Microsoft încearcă să ajungă din urmă Apple şi Google pe piaţa tabletelor şi telefoanelor.
"Este foarte bine că Microsoft a îndrăznit să creeze un design propriu. Au imitat prea mult timp produse existente, Nu au făcut-o în mod deschis ci în tăcere, pentru că au vrut să fie respectaţi aşa cum este Apple. Dar vor fi respectaţi doar dacă o vor face pe cont propriu", a declarat Mark Rolson, director pentru creaţie la Frog Design, care a realizat