Statul român a alocat peste 81 de milioane de euro pentru lucrările din acest an la autostrada Transilvania, pe unul din cele două tronsoane pe care le mai are de finalizat compania americană Bechtel. Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, citate de cotidianul Puterea, cei 18 kilometri, care inca sunt în construcţie, vor costa statul dublu faţă de valoarea lucrării în sine.
Guvernul condus de Mihai Răzvan Ungureanu încearcă să ţină secrete anexele la contractul cu compania americană Bechtel din cauză că acestea sunt păguboase pentru statul român, susţin surse din cadrul Ministerului Transporturilor, citate de cotidianul Puterea.
Printre altele, în clauzele contractului original se preciza că Bechtel nu este obligată să respecte termenele de finalizare a lucrărilor. De asemenea, constructorul nu este obligat să se încadreze în nicio cantitate de balast, asfalt sau ciment. Din fondurile care intră lunar în conturile companiei, cel puţin un milion de euro reprezintă cheltuieli indirecte de capital şi protocol, şi nu trebuie decontaţi la stat, mai spun sursele citate.
Până acum, compania americană a primit de la buget peste un miliard de euro pentru cei doar 54 de kilometri finalizaţi din autostrada Transilvania. Guvernul Boc a decis rezilierea contractului, dar acordul a fost, la rândul său, secretizat, iar reprezentanţii Companiei Naţionale a Autostrăzilor au refuzat să precizeze ce tranşe mai are de plătit statul în contul Bechtel. Compania americană mai are de finalizat două tronsoane din autostrada Braşov - Borş.
Iar CNADNR a alocat aproape 348 de milioane de lei pentru lucrările din acest an, adică peste 6 milioane de euro pentru fiecare din cei 18 km de autostradă. Surse din minister susţin însă că pentru încheierea lucrărilor erau suficiente doar 4 milioane de euro.
Până acum, în ceea