National Geographic, publicaţia care deţine locul trei în topul mondial al notorietăţii revistelor şi cea mai citită revistă din Europa, celebrează, în numărul său din luna aprilie 2012, mămăliga românească, preparatul neaoş care înfruntă concurenţa gastronomiei modern şi reuşeşte să se menţină în top. Cunoscuta revistă declară mămăliga brand naţional şi îi dezvăluie cele mai fine secrete. National Geographic, publicaţia care deţine locul trei în topul mondial al notorietăţii revistelor şi cea mai citită revistă din Europa, celebrează, în numărul său din luna aprilie 2012, mămăliga românească, preparatul neaoş care înfruntă concurenţa gastronomiei modern şi reuşeşte să se menţină în top. Cunoscuta revistă declară mămăliga brand naţional şi îi dezvăluie cele mai fine secrete.
Ştim încă prea puţine despre acest preparat culinar, deşi el face parte din viaţa românilor începând cu secolul al XVII-lea, iar "românii - crede redactorul-şef Cristian Lascu - se definesc ei înşişi ca un popor de mămăligari şi România este ţara mămăligii". În sensul bun al cuvântului, fireşte.
Deşi preparate culinare asemănătoare se întâlnesc în toate culturile latine, din Italia până în Argentina, numai pentru noi ea este un adevărat brand naţional. Ca să o onorăm cum se cuvine, atunci când o punem pe masă, trebuie să ştim câteva lucruri de bază.
* nu poţi face o mămăligă gustoasă fără un mălai de calitate. Cum îl recunoşti? Verificând eticheta pungii: să nu fie mălai din porumb modificat genetic. În plus, mălaiul bun are un miros specific, de curat. Izul de mucegai, de încins sau alt miros străin, ca şi gustul amar al mămăligii ori scrâşnetul dinţilor când o mesteci dau de gol mălaiul de proastă calitate.
* în funcţie de tipul de mămăligă pe care vrei să o găteşti, alege între mălaiul extra (aspru la pipăit, fără aglomerări, de culoare galbenă portocalie, cu particul