Nutritionistul american Paul Bragg (1895 -1976) a ramas celebru cu sintagma sa: "suntem ceea ce mancam". Psihologii de la Northwestern University, SUA, condusi de Adam Galinsky, au parafrazat ideea, intr-un alt continut: "suntem ceea ce imbracam".
Vestimentatia ne reprezinta
Cercetatorii sustin ca vestimentatia are un rol major asupra persoanei care o poarta, dar si a celor din jur. Cu alte cuvinte, intr-un fel esti vazut atunci cand ti-ai ales tinuta potrivita, chiar daca este modesta si in alt fel cu una disportionata, chiar daca este de un lux exorbitant.
Tu insuti te simti mai bine sau mai rau, in functie de tinuta potrivita, pe care ai adoptat-o momentului adecvat, informeaza Infoniac.
In studiul sau, Adam Galinsky sustine ca vestimentatia nu este o problema de ifos, ci una de comportament, de respect al propriei persoane, de respect al celor din jur si respect fata de aceea ce faci si cum faci.
Un om de afaceri, cand se prezinta intr-un mediu de afaceri imbracat ca atare, se simte din start intrat in acel mediu, simte ca hainele lui, odata cu calitatile si preocuparile, au ceva comun intre ele.
Un om de afaceri intr-o sala de sport este cu totul altceva, si mediul este altul, si societatea mai altfel.
Oare haina il face pe om?
Cercetatoriii de la Northwestern University au pornit de la ideea banala ca medicii obisnuiesc sa poarte haine albe, iar tinuta lor ajuta la creerea unui anumit raport de relatii intre medic si pacient, intre un medic si alti medici, intre un medic si pesonalul administrativ al clinicii.
Faptul ca haina alba ii personalizeaza pe medici nu este insa un adevar absolut. Din motive fie de design, fie de organizare, s-au adoptat si alte solutiii coloristice pentru personalul medical. Toate au acelasi succes, cu conditia sa devina obiceiul