Rigorile vestimentare elimină competiţia la materia "Modă" şi îi provoacă pe elevi să găsească alte metode de afirmare. Sursa: VLAD STĂNESCU
Iniţiativa legislativă care prevede ca toţi elevii să poarte uniforme ori elemente distinctive îşi propune, printre altele, eliminarea competiţiei vestimentare.
Coridoarele şcolilor sunt, de multe ori, podiumuri pe care elevii îşi etalează ţinutele, statutul social şi extravaganţa vârstei.
"Fiica mea, deşi e doar în clasa a III-a, este într-o etapă în care are păreri cam exagerate legate de hainele pe care trebuie să le poarte. Aşa că uniforma, alcătuită din vestă şi sacou albastre, bluză albă cu guleraş şi fustă sau pantaloni negri, ne salvează de potenţialele conflicte", spune Gabriela, mămica unui fetiţe de la Şcoala 280 din Capitală.
Exerciţiu de originalitate
Susţinătorii libertăţii vestimentare în rândul elevilor sunt convinşi că uniforma atentează la originalitatea şi libertatea copilului. Psihologul Laura Lupaşcu spune că restricţiile privind îmbrăcămintea i-ar face pe tineri să caute alte metode de afirmare.
"Unicitatea şi personalitatea trec, cu mult, dincolo de vestimentaţie.
Introducerea uniformei poate fi, pentru tineri, un exerciţiu benefic prin care să înveţe cum să se afirme şi cum să arate ce au de spus, altfel decât prin ceea ce poartă".
"Să nu aşteptăm schimbări radicale de comportament!"
Psihologul mai spune că elevii, mai ales cei mari, resping astfel de iniţiative aşa cum resping, de altfel, orice tip de constrângere. Totuşi, crede Laura Lupaşcu, o astfel de normă îi responsabilizează.
"Categoric, ceea ce purtăm ne influenţează. Nu trebuie să ne aşteptăm ca purtarea uniformei să schimbe radical comportamentul unor elevi la şcoală şi pe stradă, însă îi face să conştientizeze că se află într-un cadru mai restrictiv."'
"Uniforma poate fi un exerciţiu b