Aproape 90% dintre romani au abandonat in ultimul an unele proiecte din motive financiare, dar sunt gata sa reia consumul pentru a-si mentine standardul de viata, potrivit unui studiu realizat de Cetelem in parteneriat cu societatea de studii si consultanta BIPE.
Astfel, romanii vor cheltui cel mai mult pe vacante, produse electrocasnice si renovari pentru casa.
In acelasi timp, procentul celor care vor sa economiseasca mai mult in 2012 s-a majorat de la 14% la 25%.
Studiul a fost realizat pe baza unei cercetari derulate in noiembrie-decembrie 2011 de Institutul de cercetare TNS Sofres, pe un esantion reprezentativ format din persoane de peste 18 ani din 12 tari: Spania, Franta, Italia, Portugalia, Germania, Marea Britanie, Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Romania si Rusia.
Romanii si polonezii se mentin pe un loc fruntas in randul europenilor care vor sa-si majoreze cheltuielile in 2012.
Topul intentiilor de cumparare pentru 2012 la nivel european este similar cu cel de anul trecut, exceptie facand achizitia de telefoane mobile, care a pierdut din importanta in favoarea mobilierului (36%).
Sunt preferate in continuare vacantele (50%), in scadere cu cinci puncte procentuale fata de 2011, urmate de produsele electrocasnice, in aceeasi pondere ca si anul trecut (42%), si lucrarile de renovare a locuintei, in scadere cu doua puncte procentuale fata de 2011 (37%).
In ceea ce priveste intentia de a cheltui mai mult in 2012, Europa de Est pastreaza aceeasi tendinta ca si in 2011, inclinand balanta in favoarea consumului, in vreme ce vesticii se gandesc mai mult la economisire.
"Cand au fost intrebati care sunt cumparaturile pe care se gandesc sa le faca in 2012, romanii au indicat, ca si pentru 2011, vacantele, produse electrocasnice si renovarile pentru casa, semn ca exista o cone