Aproape oricine a auzit de Guinness World Records - Cartea Recordurilor - sau de trecerea tortei olimpice prin mai multe maini, dar putini stiu ca, inainte de a deveni emblematice, aceste lucruri si traditii au fost initiate pentru publicitate.
Potrivit Cracked, iata cateva astfel de exemple precum si unul de publicitate macabra.
1. Stafeta olimpica a fost publicitate pentru Al Treilea Reich
Cel mai emblematic moment al oricarei editii a Jocurilor Olimpice este ceremonia de aprindere a flacarii olimpice. Torta este adusa din Olympia, Grecia, in orasul care gazduieste jocurile, iar trecerea ei prin mai multe tari este urmarita de presa si de numerosi oameni.
Traditia flacarii olimpice dateaza de la primele astfel de jocuri, din Grecia antica, cand un foc ardea pe tot parcursul competitiilor. Insa, in timpul Jocurilor Olimpice de la Berlin, din 1936, a fost adaugata o noua traditie ceremoniei tortei. Carl Diem, organizatorul editiei de atunci, a vrut sa lege cumva jocurile olimpice moderne de cele antice, iar prietenului bun al lui Hitler, Joseph Goebbels, care era ministru al Propagandei Publice, i s-a parut ca aceasta idee era o ocazie excelenta de a promova "rasa ariana" in intreaga lume.
Modul prin care Diem s-a gandit sa lege jocurile moderne de cele antice a constat in delegarea unui nazist pentru a aduce flacara din Olympia si a o trece prin mai multe tari europene. In plus, nazistii credeau ca grecii antici erau stramosii rasei ariene, astfel ca acest gest avea si mai mult sens pentru ei. Iar Goebbels s-a asigurat ca despre fiecare secunda din transmiterea tortei olimpice se va vorbi la radio si ca vor fi facute publice numeroase fotografii cu aceste momente.
Torta pentru Jocurile Olimpice de la Londra, de anul acesta, va ajunge in Marea Britanie pe 18 mai si va fi purtata de 8.000 de britan