Apple, Coca-Cola, BMW, Gillette, Kent sau Orbit sunt branduri pentru barbati sau pentru femei? Aceasta este una dintre intrebarile pe care si-o pun atat consumatorii, cat si creatorii de brand, cand vine vorba de adresabilitate.
Semnul de intrebare apare pentru ca pe piata din Romania, vorbim cu precadere de branduri cu o "sexualitate incerta", care sunt adresate fie femeilor, fie barbatilor, dar nu intotdeauna sunt cumparate de cei carora li se adreseaza.
Despre simbolurile la care reactioneaza femeile sau barbatii, cum se face comunicarea pentru unii sau pentru altii sau despre cine este mai dispus sa incerce un brand nou, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Anca Tazlaoanu, brand consultant in cadrul BrandTailors.
Aceasta este de parere ca la noi, brand-urile sunt slab diferentiate, pentru ca Romania este inca o piata tanara, aflata abia la inceputul consumerism-ului, cu industrii neconsolidate.
Motivul? Exista categorii de produse care se adreseaza deopotriva femeilor si barbatilor, in care decizia de cumparare o ia femeia sau ea este influentatorul.
"Pentru stadiul de dezvoltare al pietei, aceasta ruta este cea mai sigura decizie pentru producatori, care au nevoie sa faca volume de vanzari", a explicat Anca Tazlaoanu.
Pe de alta parte, consultantul a precizat ca diferentierea brand-urilor, gandite sa aiba o adresabilitate specifica, respectiv destinate exclusiv femeii sau barbatului, incepe chiar din natura produsului, fiind vorba de mai multe niveluri de diferentiere.
Astfel, intr-o prima categorie sunt produsele adresate intrinsec femeilor, cum sunt cele specifice de ingrijire, sau barbatilor, cum ar fi pamatufurile de barbierit.
In a doua categorie, sunt produsele care s-au nascut pentru a satisface nevoile unuia dintre sexe si, in timp, au fost adaptate sa le satisfaca