Directorul Aeroportului Internaţional Craiova, Mircea Dumitru, vorbeşte în premieră, într-un interviu acordat GdS, despre şpăgile pe care aeroporturile trebuie să le plătească operatorilor aerieni şi cât de greu sunt de convins companiile low-cost să zboare de pe un aeroport. Dumitru a explicat, de asemenea, cum mint firmele de turism şi operatorii aerieni atunci când scumpesc costul unui bilet de zbor invocând taxele mari de pe aeroporturi.
GdS: Ce s-a discutat concret la întâlnirea de la Craiova a directorilor de aeroporturi din ţară de acum două săptămâni?
M.D.: Tot ceea ce ţine de legislaţie în ceea ce privește aeroporturile pentru că chiar avem probleme. Şi vă dau exemplu: Programul naţional de securitate aeroportuară (PNSA). La el participă absolut toate unităţile care sunt într-un aeroport. Mă refer la aeroportul propriu-zis, la Romatsa, în speţă controlorii de trafic, la Poliţia de Frontieră, SRI-ul care face controlul antitero, antideturnare, check security de la intrare, la vamă. Toţi concură la acest program. Din păcate, însă, apare o problemă. Peste tot, şi în Codul Aerian, şi în PNSA, administratorul aeroportului, directorul, până la urmă, este comandantul unic, adică unic răspunzător de tot ce se întâmplă pe acolo. Asta nu înseamnă că poate da ordine altora decât oamenilor lui. Eu nu vreau, câtuşi de puţin, să fug de răspundere, dar vă dau un exemplu. S-a întâmplat acel incident cu Carpatair, a derapat şi a intrat în zăpadă. Vom vedea finalul. Îl cunoaştem, dar aşteptăm să fie şi oficial. Directorul aeroportului este răspunzător. Văd chiar în ziarul dumneavoastră că un cititor spune că directorul putea să oprească. Nu, nu putea. Eu sunt responsabil, dar decizia o ia comandantul de aeronavă. Atunci, de ce sunt eu răspunzător? Şi vorbim de multe speţe. Fie responsabilitatea toată este a administratorului şi el decide dacă o aeronavă pleacă