Cristian Stefanescu (foto), 32 de ani, a lansat marti prima unitate din Romania a celei mai mari retele de restaurante din lume, Subway. Cum a ajuns acesta sa obtina franciza de la americani?
Fost bancher, cu o cariera de 10 ani in domeniu, Cristian Stefanescu a pasit pe calea antreprenoriatulul lansand initial un business pentru copii: un site de jucarii.
In iunie anul trecut a participat insa la un seminar unde au fost prezentate conditiile pentru a obtine o franciza Subway. O luna mai tarziu, a depus planul de afaceri in vederea obinerii francizei de la americani.
Pentru aceasta, a trebuit sa mearga la un interviu in Bulgaria, unde lantul american detine deja 22 de restaurante.
Dupa 3 luni, Stefanescu a primit raspuns pozitiv din partea viitorilor parteneri, astfel ca in noiembrie 2011 a plecat la training in SUA pentru doua saptamani.
In aceasta perioada de training "a facut de toate", dupa cum a marturisit fostul bancher, de la spalat toalete pana la cursuri de management.
Stefanescu a spus ca investitia in deschiderea unui restaurant Subway variaza intre 70.000 si 180.000 euro.
Pentru a cumpara franciza, el a achitat initial o taxa de 7.500 euro. In continuare, va plati un procent de 8% din incasarile saptamanale, fara TVA si inca 4,5% taxa de publicitate, care nu merge insa la Subway.
Cristian Stefanescu a explicat si de ce a ales Piata Victoriei ca locatie pentru primul restaurant: in perioada cat a fost bancher a lucrat in aceeasi zona, cunoscand obiceiurile culinare ale corporatistilor din cladirile de birouri de langa sediul Guvernului.
Intrebat daca taxele nu sunt prea mari, Stefanescu a spus ca acestea ii permit totusi sa obtina profit. Si asta pentru ca obtine materia prima la preturi foarte mici, avand in vedere ca Subway este, printre altele, cel mai ma