O nouă tradiţie a românilor, iepuraşul de Paşte, este întreţinută prin campanii pe măsură. Astfel, în timp ce adulţii sapă adânc în buzunarele golite de criză, cei mici aşteaptă să vadă ce le-a adus „urecheatul“.
Tradiţia iepuraşului care aduce ouă roşii de Paşte îşi are originea în zona Alsaciei, fiind menţionată pentru prima dată în 1682 de către medicul german Franck von Frankenau (1643-1704). Însă iepurele a fost asociat cu Sărbătoarea pascală cu mult timp înainte de către biserica creştină medievală, care a preluat o credinţa antică larg răspândită potrivit căreia iepurele era hermafrodit şi se putea reproduce fără să-şi piardă virginitatea. Astfel, credincioşii vremii au făcut legătura cu Fecioara Maria, iar iepurele a devenit un simbol al creştinătăţii, fiind chiar unul dintre motivele principale ale artei medievale bisericeşti, potrivit Wikipedia.
Ouăle, pe de altă parte, la fel ca iepurii, erau considerate în Antichitate simboluri ale fertilităţii, fiind vopsite în culori vii şi oferite în dar cu ocazia sărbătorilor dedicate recoltei. Ulterior, vechii creştini în căutare de noi adepţi au suprapus sărbătorile lor cu cele păgâne, împrumutând, în unele cazuri, şi simbolurile specifice acestor festivităţi. Aşa au devenit iepurele şi ouăle colorate simboluri ale Paştelui, scrie history.com.
Potenţial comercial
Mai târziu, în secolul al XVII-lea, în zona germanică a Europei a apărut legenda iepuraşului care ascunde ouă roşii în grădina creştinilor. O sută de ani mai târziu, mitul ajunge în SUA, adus de imigranţii de origine germană şi, în scurt timp, devine extrem de popular. Potenţialul comercial al legendei a fost imediat intuit şi exploatat, pe piaţă apărând primii iepuraşi şi primele ouă de ciocolată.
Fără să aibă vreo legătură cu Învierea lui Iisus Hristos, tradiţia iepuraşului care aduce cadouri de Paşte s-a