Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a examinat, astfel, într-o primă lectură, un proiect de decizie privind principii şi reguli de organizare şi desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea autorităţilor publice locale în anul 2012 în cadrul difuzorilor audiovizuali. Proiectul se află în dezbatere publică.
Actul va stabili, de exemplu, detalii privind durata unui spot, conținutul lui, faptul că spotul nu trebuie să aibă, de pildă accente rasiste sau xenofobe. „Suntem într-o situație în care lupta politică este foarte acerbă. Vor fi tendință de nerespectare a legii de către difuzori. Eu susțin ca reglementarea să fie complementară și să avem cât mai multe detalii“, a spus Ioan Onisei, vice-președinte al CNA.
CNA așteaptă, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 52 din 21 ianuarie 2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, propuneri şi observaţii cu privire la textul deciziei până la data de 17 aprilie 2012, la sediul CNA din Bucureşti, Bulevardul Libertății nr.14, sector 5 sau prin e-mail.
Această decizie aduce precizări procedurale în completarea Legii 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, care în secţiunea a 7-a „Campania electorală“,conţine dispoziţii cu privire la organizarea şi la desfăşurarea campaniei electorale în cadrul serviciilor de programe audiovizuale.
Campania electorală este gratuită, începe la 11 mai și se încheie la 9 iunie. 8 mai este termenul până la care radiodifuzorii care decid să participe la campania electorală pot să anunţe tipuri de emisiuni şi grila de program.
După data de 17.04.2012, CNA va analiza acest proiect de decizie împreună cu reprezentanţi ai radiodifuzorilor.
Proiectul de decizie este postat pe site-ul CNA, www.cna.ro.