Băncile occidentale care s-au năpustit pe piața asitatică pentru a atrage noii milionari au avut o surpriză foarte neplăcută: aceștia vor profituri imediate și nu dau doi bani pe serviciile oferite pentru a le asigura loialitatea.
Noua generație de milionari asiatici au reușit să-i enerveze pe mulți bancheri, ei cerând dobânzi imense, tranzacții rapide, schimbând băncile foarte des sau împărțindu-și banii la mai multe firme. Modelul occidental unde banca și clientul dezvoltă, în timp, o relație de durată, acesta din urmă fiind interesat mai mult de păstrarea averii sale pentru generațiile viitoare și nu de profit imediat este complet inexistent în Asia, consideră publicația financiară „Wall Street Journal”.
Atracția pentru piața asiatică este evidentă: numărul milionarilor asiatici a crescut cu 10% în 2011 la 3,3 milioane, puțin sub numărul de 3,4 milioane de milionari nord-americani și peste numărul de 3,1 milioane de milionari europeni, conform raportului Merrill Lynch/Capgemini Asia-Pacific publicat anul trecut. Firma de consultanță McKinsey & Co. estimează ca numărul persoanelor avute în Asia să crească cu 14% până în 2015, comparat cu o creștere de 4% în Europa și de 5% în America de Nord în aceeași perioadă.
Relație dificilă
Însă relația dintre bancherul occidental și clientul milionar asiatic nu este una ușoară. „Clienții vor dobânzi mari la termen scurt și profituri de peste 10%”, a declarat Jeffery Tang, director la firma de consultanță Towers Watson, pentru „Wall Street Journal”.
Conform firmei de consultanță McKinsey & Co. clientul asiatic tipic are trei sau patru bancheri personali, mulți clienți mărindu-și numărul de bancheri personali după izbucnirea crizei financiare, unii ajungând chiar la 10. „Clienții asiatici sunt mai interesați în următorul produs financiar derivat decât în a-și proteja avuția, și sunt mult mai d