Facebook, cea mai mare reţea socială din lume, a cumpărat recent Instagram plătind nu mai puţin de un miliard de dolari. De ce a cumpărat Facebook această companie?
Instagram este o companie fondată de Kevin Systrom şi Mike Krieger, doi absolvenţi ai universităţii Stanford. Aceştia au creat aplicaţia Instagram, care permite utilizatorilor să aplice diverse efecte fotografiilor făcute cu telefonul mobil, iar apoi să le posteze online, pe 6 octombrie 2010.
Aceasta a devenit aplicaţia numărul unu în magazinul virtual App Store al Apple în mai puţin de 24 de ore de la lansare. Instagram deţine recordul pentru aplicaţia care a atins cel mai rapid numărul de un milion de descărcări, prag atins pe 21 decembrie 2010. A fost lansată în 7 limbi străine şi a fost pe coperta publicaţiei Wall Street Journal.
Aplicaţia a depăşit 25 de milioane de utilizatori la sfârşitul lunii martie, iar în prezent are peste 30 de milioane de utilizatori. Instagram este disponibilă şi în magazinul virtual al Google din 3 aprilie, ceea ce înseamnă că poate fi rulată şi de utilizatorii de smartphone-uri Android.
Conform datelor companiei, la sfârşitul anului 2011 peste 400 de milioane de fotografii au fost încărcate în Instagram, ceea ce înseamnă 60 de poze pe secundă. Aceste date au stârnit interesul Facebook, compania fiind dispusă să plătească dublu pentru cât valora Instagram. Compania tinerilor Kevin Systrom şi Mike Krieger, care are 12 angajaţi, a primit o finanţare de 50 de milioane de dolari anul acesta de la Sequoia Capital şi Greylock Partners, care o evalua la 500 de milioane de dolari.
Instagram, pe lângă funcţia de modificare a fotografiilor, permite postarea lor pe reţele precum Facebook, Twitter, Flickr, Posterous şi Tumblr. Utilizatorii pot arunca un ochi în viaţa altora, oameni pe care nu îi vor întâlni niciodată, care locuiesc în alte părţi a