Operatorul Romtelecom a început să ia măsuri împotriva utilizatorilor care generează spam (mesaje publicitare nedorite n.r.), în urma sesizărilor repetate primite de la clienţi, a anunţat compania.
Practic, operatorul le va limita "spammerilor" accesul la portul 25, care stabileşte legătura dintre un client de e-mail (spre exemplu Outlook sau Mozilla Thunderbird) şi serverul prin care este trimis mesajul. Astfel, aceştia nu vor mai putea trimite mail-ul pe această cale, însă vor putea să se conecteze în continuare din browser la un provider de servicii de e-mail (precum Yahoo sau Gmail).
"Limitarea accesului la portul 25 se adresează doar aplicaţiilor care folosesc protocolul SMTP pentru recepţionarea de e-mail-uri, iar clienţii care vor avea portul blocat vor putea în continuare să navigheze pe Internet şi să trimită e-mail-uri, accesarea acestor servicii de mail prin web nefiind afectată", se arată în comunicatul transmis de companie.
Romtelecom a luat deja "o serie de măsuri începând cu identificarea generatorilor de spam". Următorul pas este înştiinţarea utilizatorilor vizaţi.
Romtelecom intenţionează să le ofere soluţii utilizatorilor de spam pe care îi va contacta în perioada următoare, respectiv recomandarea unor produse anti-virus, suport tehnic şi alte sugestii. Preţurile unor soluţii anti-virus puse la dispoziţie de către Romtelecom costă începând cu 1,2 euro pe lună.
La jumătatea anului 2011 existau peste 3,1 milioane de conexiuni de acces la internet în bandă largă la puncte fixe, potrivit celor mai recente date ale Autorităţii Naţionale pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii (ANCOM), rata de penetrare în rândul populaţiei fiind de 14,6%.
Operatorul Romtelecom a început să ia măsuri împotriva utilizatorilor care generează spam (mesaje publicitare nedorite n.r.), în urma sesizărilor repetate primite de la cl