Anul trecut a fost cel mai dificil pentru Stefan Iordache, cofondator si director operational al Leo Burnett, al treilea grup de comunicare de pe piata locala, pentru ca se astepta ca 2011 sa fie mai bun decat 2010 si nu a fost asa. De fapt, atunci si-a dat seama ca fiecare an este tot mai dificil si ca aceasta este noua realitate in care va trebui sa faca business, a declarat managerul si antreprenorul pentru Wall-Street.ro.
Practic, daca in urma cu 10-15 ani, cand publicitatea romaneasca era la inceput, vanzarile cresteau semnificativ cu cateva spoturi pe televiziune, acum lucrurile sunt cu mult diferite.
Televiziunea a ramas inca mediul de promovare care atrage cele mai mari bugete, insa romanii nu mai sunt convinsi atat de usor sa cumpere produsele pe care vor sa le vanda advertiserii si agentiile.
“Din pacate pentru mine, mi-a disparut naivitatea cu care credeam ca anul urmator va fi mai usor. Anul urmator va fi mereu mai greu. Pentru ca pe fiecare categorie piata devine mult mai dura. Daca atunci cand am inceput era indeajuns sa pui un spot la televizor si sa vinzi oricat, mai mult decat ti-ai fi propus, acum nu ai niciun pariu sigur. Iar dificultatea, de fapt situatia corecta, vine din faptul ca am avut o piata umflata in care se faceau bani si se consuma usor. Si tot asa…era un bubble (n.red. balon). Acum este normal”, explica Stefan Iordache.
El a fondat in 1994 alaturi de sora sa, Ioana Iordache (CEO al grupului), agentia Target Advertising, care in 1996 s-a afiliat la reteaua Leo Burnett. Anul trecut grupul format din opt agentii a avut un business asemanator, ori in scadere usoara, comparativ cu cele 56,4 milioane de euro din 2010 si un profit in crestere cu circa 15% fata de 1,8 milioane de euro in urma cu doi ani. Cresterea profitului a fost generata de bonusurile de performanta acordate de unele companii, de zona de digi