Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a finalizat ieri, pe pagina de internet a instituţiei, secţiunea de Formulare Online conform Hotărârii nr. 219 din 2012, arată un comunicat transmis redacţiei.
Prin urmare, conform actului normativ menţionat, autorităţile contractante sunt obligate să transmită către ANRMAP, prin mijloace electronice, în cel mult 48 ore de la data încheierii contractului de achiziţie, o notificare cu privire la contractul sau acordul încheiat.
De asemenea, operatorii economici pot depune sesizări cu privire la posibile încălcări ale prevederilor H.G. nr. 925/2006, de către autorităţile contractante. Toate acestea vor fi la îndemâna utilizatorilor după crearea unui cont de acces pe pagina de internet aferentă formularelor.
Potrivit Preşedintelui ANRMAP, Cristina Trăilă, scopul modificărilor aduse de Hotărârea nr. 219/2012, prin proiectul iniţiat de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, vizează limitarea explicită a perioadei până la care autorităţile contractante pot încheia contracte după finalizarea procedurii de achiziţie publică.
Cristina Trailă a precizat: "Această modificare era obligatorie pentru transparentizarea reală a acestui proces, şi mă refer la momentul încheierii contractului de achiziţie publică, pentru că se poate finaliza o astfel de procedură, dar este posibil ca autoritatea publică, din motive imputabile acesteia, să nu încheie contractul. Un al doilea motiv este evitarea întârzierilor în implementarea proiectelor majore, indiferent de sursa de finanţare, cu precădere însă cele finanţate din fonduri europene. Vom monitoriza îndeaproape, împreună cu observatorii UCVAP, acest proces de încheiere în termenul prevăzut de lege a contractelor de achiziţie publică".
F. A. Autoritatea Naţională pentru Regleme