La 14 aprilie se implinesc 100 de ani de la naufragiul Titanicului. Povestea dramatica a acestui urias plutitor nu a terminat sa genereze venituri.
Pentru prima data, James Cameron a transformat Titanicul intr-o marca de succes. In 1997, filmul sau a batut toate recordurile in materie de incasari, cu 1,8 miliarde de dolari si a reaprins gustul pentru aceasta drama din Oceanul Atlantic.
Aventura Titanicului a inceput in Irlanda, unde pachebotul a fost construit. Drept urmare, pe locul fostului santier naval din Belfast a fost ridicat si recent inaugurat un muzeu, care a costat 110 milioane de euro.
Aici poate fi descoperita istoria Titanicului, gratie unor efecte speciale.
Sunt asteptati 400.000 de vizitatori pana la sfarsitul anului.
Orasul Southampton va marca, la randul lui, evenimentul. In acest port din sudul Angliei s-au imbarcat primii pasageri ai Titanicului.
Printre altele, mare parte a echipajului a fost recrutata din aceasta localitate, iar majoritatea si-a gasit sfarsitul, ramanand la bordul navei pana in ultimul moment.
Duminica vasul de croaziera Balmoral a pornit pe urmele Titanicului, cu o campanie de marketing de invidiat.
Nici n-a plecat bine, ca o furtuna puternica a intarziat traseul navei, cu cateva ore. La bordul acesteia se afla 1.309 pasageri, inclusiv doi romani.
La New York, acolo unde Titanic nu a ajuns niciodata, casa de licitatie Guernsey's va scoate la vanzare la 15 aprilie aproape 5.500 de obiecte care au apartinut pasagerilor sau care au fost gasite la bordul navei.
In 2004, Guernsey's a vandut numai un meniu cu 100.000 de dolari. Anul acesta, preturile pot exploda.
La 14 aprilie se implinesc 100 de ani de la naufragiul Titanicului. Povestea dramatica a acestui uria