În timpul campaniei electorale în audiovizual pentru alegerile locale, candidaţii se vor putea exprima gratuit la posturile de televiziune şi de radio, în emisiunile informative, electorale si de dezbatere electorală, potrivit unui proiect de Decizie a CNA, introdus în dezbatere publică şi publicat pe site-ul instituţiei.
Membrii CNA au purtat o primă discuţie, în şedinţa de marţi, despre un proiect de Decizie privind principiile şi regulile de organizare şi desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea autorităţilor publice locale, în anul 2012, în cadrul serviciilor de programe audiovizuale, informează Mediafax.
Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a spus că, potrivit Legii alegerilor locale, 67/2004 cu modificările ulterioare, campania electorală în audiovizual va începe pe 11 mai şi se va încheia pe 9 iunie, ora 7.00, “cu excepţia unor tipuri de emisiuni electorale care nu mai sunt permise cu 48 de ore înaintea zilei votării”.
“Campania este gratuită şi poate fi desfăşurată prin intermediul televiziunilor şi radiourilor numai de luni până vineri inclusiv”, a spus Răsvan Popescu.
Rasvan Popescu a mai spus că pe durata campaniei, candidaţii nu pot apărea decât în emisiuni informative, electorale sau de dezbatere electorală. “Întreaga campanie în audiovizual trebuie să respecte principiile de echilibru, echidistanţă şi imparţialitate”, a precizat el.
Potrivit textului deciziei, competitorii electorali trebuie să solicite timpi de antenă radiodifuzorilor privaţi care vor să facă emisiuni electorale.
“Radiodifuzorii privaţi nu sunt obligaţi să facă emisiuni electorale”, a precizat, în şedinţa de marţi a CNA, Ioan Onisei, vicepreşedintele Consiliului.
Proiectul de decizie este introdus în dezbaterea publică şi se află pe site-ul CNA, astfel încât toţi cei interesaţi să poată transmite observaţii sau propuneri.
În timpul c