Aviva Asigurări, subsidiara locală a grupului britanic cu acelaşi nume, şi-a redus anul trecut cu două treimi pierderile, până la 6,5 milioane de lei (1,5 mil. euro), şi nu a mai avut nevoie de injecţii de capital de la compania-mamă după ce a redus cheltuielile şi şi-a curăţat portofoliul.
Afacerile asigurătorului au scăzut însă cu 18% şi au ajuns la 73 milioane de lei (circa 17 mil. euro) din cauza vânzărilor mai mici de poliţe distribuite prin canalul de bancassurance.
"Ne-am concentrat pe eficientizarea cheltuielilor şi pe atragerea unor clienţi de mai bună calitate. Subscrierile au scăzut din cauza vânzărilor mai mici de poliţe de protecţie prin intermediul băncilor. Bankingul de retail a avut o dezvoltare limitată anul trecut şi în plus unul dintre partenerii noştri de bancassurance a ales să vândă doar poliţele propriei companii de asigurări", a explicat Mihai Popescu, CEO al Aviva.
Vânzările prin canalul bancar ale Aviva au scăzut astfel sub 40% din subscrierile totale. Compania are parteneriate de bancassurance cu bănci precum Piraeus, Credit Europe sau Emporiki. Popescu nu a dorit să precizeze numele băncii care a renunţat la contractul cu Aviva, dar cel mai probabil este vorba de BRD, care în raportul pe 2010 al asigurătorului apărea pe lista partenerilor de bancassurance.
BRD, care are circa două milioane de clienţi, a trecut anul trecut la o strategie de susţinere directă a propriei companii de asigurări de viaţă. Afacerile BRD Viaţă au crescut în acest context de aproape 2,5 ori în 2011, la 44 milioane de lei (circa 10 mil. euro), iar compania a urcat pe locul zece în topul companiilor locale de asigurări de viaţă.
Piaţa asigurărilor de viaţă a crescut cu 4,6% în 2011, iar subscrierile totale au ajuns la 1,7 miliarde de lei (410 mil. euro), în condiţiile în care asigurătorii au raportat venituri mai mari din poliţe tradiţi