Termenul limită impus de autorităţi şi sancţiunile care urmează să fie aplicate "regilor asfaltului" i-a făcut pe aceştia să grăbească lucrările la autostrada Bucureşti-Ploieşti. O porţiune de aproape 14 kilometri este aproape finalizată, încă de la finele anului trecut, însă există şi porţiuni pe care ceilalţi constructori care fac parte din asocierea românească nu au turnat încă nici primul strat de asfalt.
Vezi mai joshttp://www.mt.ro/nou/articol.php?id=glf29 un filmuleţ cu stadiul lucrărilor autostrăzii Bucureşti-Ploieşti la începutul acestei luni.
La începutul lunii februarie stadiul lucrărilor la tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, al cărui constructor este JV Impressa Pizzaroti şi Tirena Scavi, era de 95% de la km 6,55 la km 19,5, conform datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) furnizate Capital la jumătatea lunii martie. (vezi mai jos adresa CNADNR)
În ceea ce priveşte tronsonul realizat de italieni de la km 0 şi până la km 6,55,stadiul fizic al lucrărilor era de numai 2%, motiv pentru care reprezentanţii CNADNR au decis la începutul acestei luni să restricţioneze circulaţia pe Centura Capitalei între km 8+600 - km 9+400 pentru executarea lucrărilor la nodul rutier de la intersecţia dintre Centura Bucureşti şi Autostrada Bucureşti - Ploieşti.
Tronsonul de autostradă construit de Asocierea română formată de “regii asfaltului” avea stadiul fizic general în luna februarie de 80%. Cea mai avansată porţiune era cea de la km 48,2 la km 62, lucrările realizate de Spedition UMB, firma controlată de Dorin Umbrărescu. Aşa cum se poate vedea şi din imaginile filmate, cele mai întârziate lucrări sunt între km 46,5 şi km 48,2.
La finele lunii trecute, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a efectuat o vizită neanunţată pe şantierul autostrăzii într-