Facebook a uimit industria online după ce a anunţat că a preluat Instagram, una dintre cele mai populare aplicaţii foto pentru smartphone-uri, pentru suma de un miliard de dolari, cea mai scumpă achiziţie făcută vreodată de reţeaua de socializare. Decizia este cu atât mai surprinzătoare cu cât compania care deţine Instagram a fost fondată cu doar 18 luni înainte, iar până în prezent nu a înregistrat niciun venit.
Instagram, o aplicaţie lansată în octombrie 2010 de Kevin Systrom şi Mike Krieger, doi absolvenţi ai universităţii americane Stanford, le permite utilizatorilor să le aplice diverse efecte fotografiilor făcute cu telefonul mobil, iar apoi să le posteze online, unde pot fi vizualizate şi votate şi de ceilalţi utilizatori.
Cu peste 30 de milioane de utilizatori înregistraţi, Instagram a fost disponibilă doar pentru utilizatorii de iPhone până săptămâna trecută, când a primit şi o versiune pentru sistemul Android.
Tranzacţia este învăluită de o secetă de informaţii însă, din cauza listării la bursă a Facebook, aşteptată în luna mai, astfel că presa internaţională a fost nevoită să se mulţumească cu puţinele informaţii scăpate "pe surse" şi să comenteze mai mult contextul unei industrii care creează multimilionari peste noapte.
În timp ce Reuters notează că Instagram valora anul trecut doar 20 de milioane de dolari, Wall Street Journal observa că firma cu doar câteva zeci de angajaţi, care nu are niciun venit înregistrat a obţinut cu o săptămână înainte de vânzare o finanţare de 50 de milioane de dolari de la un fond de investiţii care-i plasa atunci valoarea la 500 de milioane de dolari.
Analiştii citaţi de agenţia de presă observă că investitorii în cea mai mare reţea de socializare ar putea fi îngrijoraţi că programatorii de la Facebook nu au reuşit să dezvolte o asemenea aplicaţie şi ar putea pune la îndoială un mod