Aleşii bihorenilor au fost chemaţi, miercuri, într-o şedinţă extraordinară, să se pronunţe cu privire la modificarea a două articole dintr-o mai veche hotărâre de Consiliu Judeţean, prin care, în septembrie anul trecut, fusese aprobat studiul de fezabilitate aferent documentaţiei depuse de CJ şi de Regia Autonomă Aeroportul Oradea la Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial de pe lângă Ministerul Transporturilor.
Scopul documentaţiei era aprobarea proiectului de 31,6 milioane euro cu fonduri europene pentru modernizarea pistei (extinderea în lungime şi lăţime, precum şi consolidare şi refacere strat de suprafaţă).
"Ca un politician..."
Modificările erau necesare întrucât, după cum a explicat comandantul Aeroportului, Gheorghe Pasc, la data depunerii documentaţiei, costurile proiectului au fost defalcate pe două etape (prima vizând modernizarea actualei piste, iar a doua construirea a încă unei piste, botezată "Bravo"), iar între timp Comisia Europeană a schimbat regulile, cerând ca documentaţia să conţină un singur deviz, general, pentru toate lucrările.
După ce Pasc a expus situaţia, adăugând că "sunt şanse 100%" ca proiectul să fie aprobat, iar ministrul Transporturilor să vină curând la Oradea pentru semnarea contractului de finanţare, vicepreşedintele CJ Dumitru Voloşeniuc l-a ironizat pe comandantul Aeroportului, spunându-i că "de fiecare dată când aţi venit în Consiliu aţi vorbit ca şi cum aeroportul ar fi gata; vorbiţi atât de frumos, mai ceva ca un politician!".
În pofida micii înţepături, consilierii judeţeni au votat în unanimitate modificările cerute, însă aveau să se încontreze la punctul următori al ordinii de zi, şi anume modificarea organigramei Aeroportului.
"De grija" oamenilor
Modificarea organigramei era necesară - a explicat Pasc - pentru că vechea variantă includea şi un compartiment d