La aproximativ un an dupa ce a dat jos eticheta ”beta” de pe noul sau serviciu de streaming video, YouTube s-a hotarat sa faca un pas mai departe si sa-si schimbe modelul de afaceri, anterior gratuit si sponsorizat de reclame. Sursa imagine: simplyzesty.com
Dupa o serie de teste realizate in colaborare cu numai cativa furnizori de continut, YouYube ofera de astazi si posibilitati de pay-per-view, inclusiv pentru ceea ce in Romania s-ar numi ”persoane fizice”. Totusi, in prima etapa a implementarii acestui sistem, capacitatea de a difuza videoclipuri in regim pay-per-view va fi rezervata exclusiv partenerilor selectati de YouTube/Google. Proces care nu va dura foarte mult si care va deschide curand porti doar visate, apreciaza Engadget.
”In prezent, putem monetiza evenimente live fie prin reclame, fie prin plata directa. Altfel spus, managerul video poate sa opteze fie pentru valorificarea continutului prin reclame instream, fie pentru acces cu plata directa, cu preturi stabilite regional”, a explicat Varun Talwar, manager de produs al YouTube.
Talwar, la fel ca si alti oficiali ai companiei, au spus ca noul sistem va fi extins in scurta vreme la scara planetara, dar ca din motive tehnice acest lucru nu este realizabil imediat. Persoanele sau firmele care sunt sau vor deveni parteneri ai YouTube/Google pot vedea in pagina de administrare a contului rubrica ”Live Events” (”evenimente in direct”) si vor putea administra dupa bunul lor plac felul in care acestea vor fi (sau nu) comercializate.
Initiativa este parte a mai amplului proiect YouTube Live, la care din pacate au acces mai putine persoane decat si-au dorit chiar initiatorii lui. ”Am dezvoltat aceste facilitati in speranta ca mult mai multi dintre voi vor ajunge sa utilizeze YouTube Live, dar, asa cum spuneam si anul trecut, este un proces care necesita mult timp pentru a fi aplicat pe