Consiliul Judetean Iasi a aproabat, miercuri, construirea unei piste noi, de 2.400 de metri, pentru aeroportul din oras. Aceasta propunere a venit din partea Ministerului Transporturilor dupa ce consilierii PDL si USL s-au certat cateva luni daca sa aprobe construirea unei piste noi sau sa o extinda pe cea existenta. Mai exact, consilierii PDL doreau extinderea pistei actuale de la 1.800 m la 2.400 m, iar cei USL construirea unei piste noi, de 3.000 m. Solutia propusa de Ministerul Transporturilor a impacat ambele tabere.
”Am reusit sa convingem consilierii judeteni ca aeroportul Iasi are nevoie acum de o pista de 2400 metri. Le-am explicat reprezentantilor de toate culorile politice din Consiliul Judetean Iasi ca astfel de piste, de peste 3000 metri, pot fi gasite la aeroporturi ca Heathrow si Gatewick din Londra sau la cel din Manchester, unde traficul este intre 18 milioane si 65 milioane pe an. In cazul Iasiului vorbim de un trafic sub 1 milion de pasageri pe an si nicio proiectie nu ne poate duce la cifre de ordinul zecilor de milioane in urmatorii 10-20 de ani. Abia in 2020 traficul estimat pentru aeroportul Iasi va fi de peste 1 milion de pasageri, iar o pista de 2400 metri acopera fara problema un asemenea trafic", a declarat ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, prezent la sedinta CJ.
Pista ar trebui finalizata pana in ianuarie 2014, pentru construirea ei alocandu-se maxim 60 de milioane de euro. Daca acesti bani nu vor fi de ajuns pentru construirea pistei noi, s-ar putea reveni la varianta extinderii pistei vechi. "Hotararea aprobata astazi, la propunerea MTI, inseamna ca in perioada imediat urmatoare CJ Iasi are responsabilitatea redimensionarii proiectului pentru construirea unei piste de 2.400 m care sa se incadreze in conditiile de servicii de interes economic general (SIEG), adica sa fie finalizata pana in ianuarie 2014, c