“Iarna grea in online, mon cher”! Primul trimestru a fost sub asteptarile jucatorilor din piata de advertising/publishing, investitiile in site-urile romanesti sunt “cu frana trasa”, iar pentru a evita scaderea veniturilor este nevoie, printre altele, de continut care sa tina piept abundentei de content din afara. Totusi, reprezentantii online-ului sunt optimisti. Citeste motivele lor in articolul exclusiv de mai jos.
Wall-Street.ro organizeaza constant intalniri cu cei mai importanti oameni din industrii-cheie, intr-un efort asumat de sprijinire a pietelor, a educarii clientilor si a cresterii transparentei.
Jurnalistii Wall-Street.ro au discutat cu Dan Balotescu, managing partner Media Investment (parte a The Group), Bogdan Prajisteanu, managing director Romania MEC, Calin Rotarus, director general ArboInteractive, Mihai Seceleanu, manager InternetCorp, publisherul Wall-Street.ro, si Cristi Petriceanu, presedinte al IAB Romania despre prezentul si viitorului online-ului romanesc, oportunitati, dificultati si strategii ce trebuie luate in seama pentru dezvoltarea mediului online din Romania.
Textul, pe scurt:
- Primul trimestru al anului, sub asteptarile tuturor jucatorilor din piata. “Pe intreg anul, optimist vorbind, vom vedea o crestere de 10% pe .ro”
- 35-40% din bugetele de media “zboara” catre “cei trei grei internationali”
- Online-ul a atins o pondere de 10-11% din totalul spending in publicitate
- “As schimba masurarea, in ideea de a nu mai discuta despre trafic sau impresii ci despre audienta, ca in TV”.
- Daca ar exista continut de calitate, similar cu cel international, cu siguranta romanii ar prefera proiectele autohtone. In Romania oferta de pe piata online este insuficienta fata de cati bani s-ar putea cheltui.
- Presa scrisa din Romania s-a distrus singura – nimeni nu i-a oprit sa isi contin