Cladirea Operei Nationale din Bucuresti (ONB), cladire monument istoric, gazduieste pe fatada sa mai multe meshuri publicitare, desi regulamentul de publicitate al Capitalei interzice reclamele pe monumente istorice fara aviz de la Ministerul Cutlurii si fara studiu de impact. Reprezentantii Operei au precizat pentru HotNews.ro ca, dupa clasarea cladirii ca monument istoric, au informat si au cerut un acord de la Minister, dar ca n-au primit inca un raspuns. In ciuda acestui fapt, institutia a decis sa pastreze meshurile publicitare pe fatada cladirii, meshuri care se amplaseaza inca din 2001. Ministerul Culturii, insa, a precizat pentru HotNews.ro ca din partea Operei nu a primit nici o informare sau cerere de aprobare a reclamelor publicitare si ca n-a eliberat nici un aviz in acest sens.
Pe fatada cladirii Operei Nationale din Bucuresti, in prezent, sunt amplasate doua meshuri publicitare, desi cladirea este monument istoric (lista monumentelor istorice - 2010), iar Regulamentul local de publicitate al Municipiului Bucuresti, respectiv Hotararea Consiliului General al municipiului Bucuresti, nr. 22/1997, interzice publicitatea pe cladirile monument istoric, fara un aviz de la Ministerul Culturii si fara un studiu de impact.
Despre reclamele tip mesh pe monumentele istorice din Capitala a scris si observatorulurban.ro: Bucurestii sub cearsaf
Opera Bucuresti: Am informat Ministerul Culturii si am cerut un acord. Nu am primit raspuns. Conducerea institutiei a decis sa pastreze reclamele pe fatada
Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Operei din Bucuresti au declarat ca pe fatada cladirii se amplaseaza bannere publicitare inca din 2001 si ca, dupa clasarea cladirii ca monument istoric, au cerut Ministerului Culturii acordul pentru astfel de publicitate, dar ca n-au primit pana acum nici un raspuns in acest sens.
@N