Numărul persoanelor care intenţionează să economisească mai mult în 2012 a crescut cu 11%, potrivit studiului „Observatorul Cetelem".
Aproape 90% din români recunosc că au abandonat în ultimul an anumite proiecte din motive financiare, dar sunt gata să cheltuiască din nou pentru a-şi menţine standardul de viaţă, arată studiul „Observatorul Cetelem". În acelaşi timp, „procentul celor care intenţionează să economisească mai mult în 2012 s-a majorat de la 14% la 25%", se arată în document. Potrivit acestuia, în 2012 consumatorii europeni rămân pesimişti, încrederea lor atingând un nivel minim istoric, de 3,8 puncte din 10 posibile. Percepţia românilor asupra situaţiei lor materiale este în tonul mediei est-europenilor, 39% din cei chestionaţi declarându-se satisfăcuţi sau foarte satisfăcuţi de situaţia lor. „Principalele preocupări ale românilor sunt legate de îmbunătăţirea sau menţinerea standardelor de viaţă (71%) şi asigurarea unei educaţii bune pentru copiii lor (71%). Românii şi polonezii se menţin pe un loc fruntaş în rândul europenilor care vor să-şi majoreze cheltuielile în 2012", se mai spune în studiu.
Topul intenţiilor de cumpărare pentru 2012 la nivel european a rămas aproximativ acelaşi ca anul trecut, excepţie făcând achiziţia de telefoane mobile, care a pierdut din importanţă în favoarea mobilierului (36%). Pe un loc fruntaş se situează în continuare vacanţele (50%), în scădere cu 5 puncte procentuale faţă de 2011, urmate de produsele electrocasnice, în aceeaşi pondere ca şi anul trecut (42%), şi lucrările de renovare a locuinţei, în scădere cu numai două puncte procentuale faţă de 2011 (37%).
Estul ar vrea să consume
În ceea ce priveşte intenţia de a cheltui mai mult în 2012, Europa de Est păstrează aceeaşi tendinţă ca şi în 2011, înclinând balanţa în favoarea consumului, în vreme ce vesticii se gândesc mai mult la economis