Japonezii de la Nissan vor investi peste 200 de milioane de euro pentru industrializarea unui nou model de clasă C la uzina britanică din Sunderland. Producția vehiculului va începe în 2014.
Degringolada din Alianța Renault-Nissan este dovedită încă o dată prin schimbarea unei decizii luate în 2006, atunci când au renunțat la Nissan Almera considerând că nu are rost să concureze modelele Renault din Europa și nici nu pot lupta de la egal la egal cu Golful nemților de la Volkswagen sau cu Ford Focus. Ei bine, după cinci ani, Nissan anunţă revenirea în segmentul hatchback-urilor compacte cu un model care va fi comercializat alături de Qashqai și Juke, două crossovere care, în opinia oficialilor companiei, ar fi trebuit să fie suficiente pentru a acoperi zona cu cele mai mari vânzări din piața europeană.
Deși nu au dezvăluit detalii despre viitorul model compact, cei de la Nissan au anunțat extinderea capacității de producție de la Sunderland de la 480.000 de vehicule la 550.000. De asemenea, uzina va avea un al treilea schimb menit să asambleze anual circa 80.000 de unități din noul model.
Decizia niponilor de a renunța la cuplul Almera – Primera și de a înlocui cele două modele cu insipidul Tiida a fost criticată încă de la anunțarea intenției. Iar vânzările slabe ale modelului Tiida în Europa au confirmat mutarea greșită. Din fericire pentru Nissan, o decizie mult mai inspirată a fost lansarea modelelor Qashqai și, ulterior, Juke, acestea având un succes neașteptat pe piață, mai ales grație combinației reușite între un vehicul de stradă și unul de teren.
Un pas similar, la fel de criticat ca și cel făcut de Nissan, este cel al italienilor de la Fiat care renunță la Bravo, un model care, deși nu a avut succesul scontat, menținea marca italiană în al doilea segment ca mărime din piața europeană.