Campania şi programul de conştientizare „Prinţ şi cerşetor” derulate de Publicis şi Poliţia Capitalei, începute în luna ianuarie a acestui an, readuc în prim-planul agendei publice dramatizarea unei realităţi crude: banii daţi cerşetorilor ajung, de fapt, în mâna interlopilor care-i exploatează.
„Oamenii sunt impresionaţi când văd bătrâni sau femei cu copii mici cerşind pe stradă. Ei cred că, oferindu-le bani, îi ajută cu adevărat. Mulţi nici nu bănuiesc că cerşetorii sunt doar nişte unelte şi că banii oferiţi de ei ajung în mâinile unor profitori care fac din cerşit o adevarată afacere”, spune Otilia Coman, copywriter la Publicis.
Consecventă cu filosofia agenţiei, abordarea a valorificat conversaţiile existente legate de cerşit dându-le o nouă dimensiune, o nou perspectivă menită să stârnească conversaţiile din jurul acestui subiect şi să fie împărtăşită ca o adevarată idee contagioasă. „Prinţ şi cerşetor” îşi propune să educe publicul, victimă a înşelătoriei atunci când oferă bani pe stradă oricui întinde mâna şi să-i ajute în mod responsabil pe cei defavorizaţi.
Campania este completată de lansarea de către Poliţia Capitalei, în consultare publică, a cadrului legislativ existent în prezent, care înca nu sancţionează faptele de cerşetorie aşa cum ar trebui.
Parteneriatul dintre Publicis şi Poliţia Capitalei a început în urmă cu doi ani, cu ocazia campaniei de educare a conducătorilor auto „Nu scrie şi conduce în acelaşi timp!”. Campania a fost răsplătită cu premii la prestigioase festivaluri de publicitate, precum: Golden Drum, Eurobest, AdStars, EPICA, New York Festivals, ADOR.
Campania „Prinţ şi Cerşetor” va continua până la finalul lunii mai, folosind un mix de media ce include OOH, print, radio, POSM-uri în zonele turistice ale capitalei şi un parteneriat cu o emisiune TV.
Echipa Pub