Comisia Europeana vrea ca pana in 2030 jumatate din masinile care circula in orase sa fie electrice, iar pana in 2050 sa elimine treptat autoturismele pe combustibil, insa pentru aceasta este nevoie de o retea de statii de incarcare. In prezent, orasele cu cea mai dezvoltata retea unde iti poti alimenta autovehiculul electric sunt Amsterdam, Paris si Londra.
Germania vrea 3.000 de statii de incarcare pana la finalul anului. Nemtii sunt cei mai pretentiosi clienti pentru masinile electrice. Conform unor studii, peste 51% dintre acestia vor ca o masina sa se incarce in mai putin de 2 ore, 64% vor sa isi incarce masina in garaj, iar 21% la o statie publica. In ceea ce priveste distanta parcusa cu un plin, 53% spun ca 300 de km sunt de ajuns, iar 31% ar vrea sa mearga cu un plin intre 450 si 1000 de km.
Germania ar putea avea peste 3.000 de statii de incarcare pana la finalul anului, companiile interesate fiind BMW pentru modelele Mini E, Renault, Nissan, Audi, Daimler. Guvernul german se asteapta la un milion de masini electrice pe strazi pana in 2020 si la 6 milioane pana in 2030.
Franta ar putea deveni cea mai mare piata pentru masini electrice cu 400.000 de statii pana in 2015. Ministerul Mediului din Franta a anuntat ca va promova instalarea a 400.000 de statii electrice pana in 2015. Electricite de France (EDF) si Toyota vor peste 130 de statii de reincarcare vehicule electrice pe strazi si in parcari publice, iar alianta Renault-Nissan are in plan 300 de puncte de incarcare.
Britanicii vor 25.000 de statii electrice pana in 2015. Marea Britanie are peste 250 de statii de incarcare pentru masinile electrice, iar pe strazile din Londra circula 1.700 de vehicule electrice. Planul londonezilor este ca pana in 2015, sa existe 25.000 de puncte de incarcare in Londra, majoritatea in cladirile de birouri si in parcari publice, potrivit Guver