Părând sortită să termine cursa alegerilor în poziția a treia, Marine Le Pen, liderul Frontului Național a schimbat strategia electorală, retorica sa și a susținătorilor săi concentrându-se mai puțin pe problema imigranților și mai mult pe economie, în special pe problema șomajului și a Uniunii Europene.
În cadrul unei conferințe de presă susținută recent, ea a declarat că patriotismul economic „este singura modalitate de a reduce șomajul fără a apela la măsurile inumane de austeritate” implementate de alte state europene, anunță CNBC.
Citește și „Sarkozy își reafirmă intenția de a scoate Franța din Schengen dacă nu vor fi înăsprite controalele”
Vezi ce ajutor politic a primit Francois Hollande, candidatul Socialist, în lupta cu Nicolas Sarkozy
„Made in France”
Le Pen susține că este singurul candidat care promovează protecționismul de tip „made in France” și „cumpărați produse franțuzești” și a cărei campanii este contra liberului schimb european. Ea a cerut introducerea unui tarif de 3% impus tuturor produselor importate pentru a pune capăt disparității dintre felul în care Franța tratează alte economii și felul în care acestea tratează Franța.
Pe lângă criticile aduse liberalismului economic, Le Pen învinuiește Uniunea Europeană și zona euro pentru criza datoriilor suverane: „Vreau să părăsim acest model economic, să ne eliberăm de constrângerile care ne-au fost impuse”, a declarat ea, recent.
Rezolvarea tuturor problemelor prin ieșirea din zona euro
Pentru a finanța programul de redresare economică și a evita creșterea peste măsură a datoriei Franței, Le Pen intenționează să reducă așa zisele „costuri inutile”.
„Avem de-a face cu costul imigrației, care este considerabil”, a declarat Le Pen. Ea a menționat, totodată, costul apartenenței la Uniunea Europeană și fraudările programelo