Creşterea sporurilor acordate salariaţiilor unor instituţii subordonate Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii este necesară pentru a stopa plecarea personalului din cauza salariilor reduse, care variază între 745 lei pentru un pilot şi 3.645 lei pentru un căpitan de port, susţine MTI.
Potrivit unui proiect de HG elaborat de MTI, sporurile şi primele pe care le primesc 589 de angajaţi din aviaţia de stat şi Autoritatea Navală Română vor creşte spectaculos faţă de nivelul actual, plafonat din 2010 la 30% din salariul de bază, şi vor ajunge la 250% în cazul unor directori sau 60-70% pentru un căpitan de port.
"În ceea ce priveşte personalul din aviaţie căruia i s-ar adresa aceste prevederi, demersul MTI a avut ca obiectiv promovarea unei politici salariale prin care să fie stopate plecările din sistem, într-un domeniul în care România a dezvoltat de-a lungul timpului o adevărată şcoală de aviaţie de tradiţie", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), potrivit Mediafax.
Sporurile vor fi mărite pentru angajaţii de la Aeroclubul României, Şcoala Superioară de Aviaţie, Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile şi Autoritatea Navală Română.
Cele mai mari creşteri sunt la Aeroclubul României, unde noile sporuri sunt cuprinse între 180% şi 250%, nivelul maxim revenind directorului general, directorului general adjunct, directorului de zbor şi comandanţilor de detaşament.
La Şcoala Superioară de Aviaţie, sporurile şi primele vor fi cuprinse între 90% şi 150%, iar pentru Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile noul plafon maxim a fost stabilit la 90%.
Angajaţii Autorităţii Navale vor avea sporuri şi prime de până la 40% din salariul de bază (conducător şalupă - 24 de beneficiari), 60% (inspector de specialitate/căpitan de port în aparatul