Bucurestiul este sufocat de soferi de duminica, taximetristi pentru care nu exista culoarea rosie a semaforului, iar Capitala este plina de intersectii la care se asteapta minute-n sir bara la bara si se-njura printre dinti.
Pentru a reduce congestiile din trafic si pentru a incuraja soferii sa nu mai foloseasca masinile personale, autoritatile germane din Leipzig au demarat campania "Jos cu nebunia preturilor benzinei!".
Concret, proprietarii de masini din Leipzig pot calatori gratuit cu mijloacele de transport in comun, timp ce patru zile. Pentru a se bucura de aceasta gratuitate, acestia nu vor trebui decat sa aiba asupra lor copii ale permisului de conducere ori ale certificatului de inmatriculare. In plus, pe baza aceluiasi document poate circula gratuit intreaga familie.
Cum ar reactiona soferii din Bucuresti in fata unor astfel de masuri? Ar renunta locuitorii din Capitala la masinile personale pentru a folosi transportul in comun?
Masina personala versus transportul in comun
Un lucru bun atunci cand ai o masina este ca nu trebuie sa astepti, minute-n sir, intr-o statie RATB si nici nu iti faci griji daca apuci sau nu sa urci in autobuz.
De cealalta parte, masina se dovedeste a fi mai scumpa decat 50 de lei, pretul unui abonament lunar la RATB. De masina trebuie sa ai grija, sa o duci din cand in cand la service ori la spalatorie. Nici nu poti scuipa seminte-n propria masina, nu poti sa lipesti guma sub scaune si nici nu poti sa scrijelesti nume ori numere de telefon pe geam. De fapt, nici in RATB nu poti face aceste lucruri, insa practica demonstreaza contrariul.
Cand ai propria ta masina, te poti bucura de oarece confort. De cealalta parte, cand mergi cu RATB-ul, speri ca oamenii de pe langa tine sa nu simta nevoia sa te pipaie insistent ori sa te caute prin buzunare.
@N