Directorul general al Sony, Kazuo Hirai, intenţionează să recâştige clienţi de la Apple prin concentrarea operaţiunilor pe aparatele mobile, jocuri şi imagini digitale, iar producţia de televizoare nu se află pe lista priorităţilor, relatează Bloomberg, potrivit Mediafax.
Hirai va reveni astfel la produse care au făcut Sony un deschizător de drumuri în anii '80, înainte ca rivalitatea cu Apple şi Samsung Electronics să provoace companiei japoneze pierderi pe parcursul a patru ani consecutivi.
Sony a anunţat joi că va desfiinţa 10.000 de locuri de muncă şi va înregistra costuri excepţionale de restructurare în valoare de 75 de miliarde de yeni (926 milioane dolari) în actualul an fiscal, care se va încheia în martie 2013.
Decizia de concentrare pe trei direcţii de afaceri de bază vine după ce Sony a pierdut 714 miliarde de yeni (8,8 miliarde dolari) în ultimii opt ani, din cauza producţiei de televizoare. Hirai va reduce costurile operaţiunilor pe segmentul TV şi va reduce numărul de modele.
"Aşteptările pieţei din partea Sony sunt să redevină compania care a creat Walkman", a declarat Yuuki Sakurai, director general al Fukoku Capital Management, care administrează active de 7,4 miliarde de dolari la Tokyo.
El a adăugat că obiectivul este dificil, având în vedere că vremurile s-au schimbat.
Sony vrea să revitalizeze şi să dezvolte afacerile pe segmentul electronicelor. Planul include dezvoltarea în domeniul imaginilor digitale, a jocurilor şi a aparatelor mobile, redresarea diviziei de televizoare, extinderea pe pieţele emergente. Alte obiective sunt crearea unor noi afaceri, accelerarea inovaţiei şi actualizarea portofoliului de afaceri.
Sony anticipează pentru anul fiscal încheiat în martie o pierdere record în istoria companiei, de 6,4 miliarde de dolari, care este dublă faţă de estimările din februarie şi marchează a