Companiile mici si mijlocii au fost o sursa importanta de crestere anul trecut pentru Xerox Romania, producatorul urmand sa se concentreze si in 2012 pe acest segment, a declarat Gabriel Pantelimon, directorul general al Xerox Romania, unul dintre cei mai mari producatori globali de copiatoare, imprimante si multifunctionale.
Anul trecut conducerea companiei si-a propus sa creasca pe segmentul IMM-urilor, atat in privinta vanzarilor de produse cat si a celor de servicii. Astfel, compania si-a marit cota de piata pe segmentul imprimantelor laser, domeniul cel mai important pentru Xerox atat ca valoare, cat si ca volum al vanzarilor.
„Cota de piata ca volum a Xerox Romania a ajuns la 12,6%, in crestere de la 8,5% in 2010”, spune Gabriel Pantelimon
Pe de alta parte, vanzarile de echipamente pe segmentul IMM-urilor au crescut cu circa 72% anul trecut, conform companiei de cercetare International Data Corporation.
„Pentru noi, IMM-urile au reprezentat si reprezinta o sursa de crestere importanta, dupa paisprezece ani in care am construit un portofoliu puternic de clienti pe segmentul serviciilor, concentrandu-ne pe companii mari locale si multinationale”, a explicat managerul. Si-au majorat afacerile cu 15% anul trecut Majorarea vanzarilor in domeniul serviciilor si al imprimantelor laser a dus la o crestere cu circa 15% a afacerilor Xerox Romania anul trecut fata de 2010.
In urma cu doi ani compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 20,7 milioane de euro si un profit net in jurul a 2,4 milioane de euro, conform Ministerului de Finante. Grupul american isi desfasoara activitatea comerciala in Romania prin intermediul mai multor entitati, de aceea rezultatele afisate de Ministerul de Finante pentru compania Xerox Romania Echipamente si Servicii nu reflecta intreg businessul de pe piata locala.
In acest an, conducerea Xerox