"Acum s-au lansat programele pentru copiii de sase ani. Este una dintre cele mai delicate varste ale omului. Citind aceste programe, mi-am dat seama ca cei care le-au elaborat, specialistii in pedagogie, formati in perioada mult anterioara internetului, vin cu niste apucaturi care nu se potrivesc deloc. De pilda, obsesia de a confectiona lucruri din plastilina. Pentru era internetului, acestea devin complet anacronice. Aici se vede esecul: nu reusim sa inseram noua viziune pe care o aduce internetul in sistemul educational. Si asta se vede la toate nivelurile invatamantului, de la cel elementar la cel universitar", a explicat matematicianul Solomon Marcus, in cadrul unei serate culturale desfasurate luna aceasta la Institutul Cultural Roman.
Evenimentul, intitulat "Frumusetea timpului care trece", a fost organizat luna aceasta de Asociatia Romana pentru Cultura, Educatie si Normalitate - ARCEN.
Profesor la Facultatea de Matematica si Informatica a Universitatii din Bucuresti, membru titular al Academiei incepand cu 2001, Solomon Marcus a publicat zeci de carti in peste 10 limbi, sute de articole de cercetare in matematica, lingvistica, informatica, poetica, semiotica, antropologie, istoria si filozofia stiintei, precum si articole pe teme de cultura generala si de educatie. O parte importanta a lucrarii sale "Paradigme universale" este consacrata problemei timpului.
Vezi si articolul Despre Frumusetea timpului care trece - cu matematicianul Solomon Marcus. Vezi si articolul Matematicianul Solomon Marcus: Scoala ignora total educatia frecventarii internetului.
Ce puteti citi mai jos:
Duce educatia de azi la cultura? Tinerii - "sclavii" zilelor noastre
Educatia nu e inca in stare sa incorporeze inca internetulProblema "umanioarelor"
Duce educatia de azi la cultura?
"Duce educatia de azi la cultura? Adica la o