Carrefour, lant care opereaza in Romania 82 de magazine de diferite formate, este jucatorul cu cele mai multe aparitii media in primul trimestru, conform unui studiu al MediaTrust Romania, furnizor de servicii de monitorizare. Vezi cine se afla in top 10.
Astfel, Carrefour a inregistrat 3.939 de aparitii media in perioada 1 ianuarie-31 martie, fiind urmat de retailerii electroIT eMag (2.901) si Flanco (2.736).
Pe segmentul de retail cu dominanta alimentara insa, Carrefour este secondat de Mic.ro (companie intrata in insolventa) si Lidl.
„Hipermarketurile (reprezentate in studiu de Carrefour, Kaufland, Real si Auchan - n.r.) au strans cel mai mare numar de aparitii media in ianuarie, februarie si martie – 9.026, mai putin fata de trimestrul anterior (1 octombrie - 31 decembrie 2011 - n.r.), cand au avut 9.734 aparitii. Cora nu s-a aflat in top 10 retaileri dupa numarul de aparitii media in perioada analizata, avand doar 453 de aparitii", potrivit MediaTrust Romania.
Retailerii de electronice si electrocasnice sunt si ei in top 10, cu un total de 6.740, cele mai multe aparitii apartinand eMag si Flanco.
Discounterii alimentari au insumat 3.812 aparitii, capul de lista pe acest segment fiind Lidl, cu 2.115 aparitii.
Segmentul supermarketurilor este reprezentat in studiu de Mega Image, cu 1.516 aparitii, dar si de Billa, cu 995 aparitii.
Cine a primit bile albe, cine negre?
MediaTrust a analizat nu numai numarul aparitiilor, ci si tipul lor, impartindu-le in trei categorii - pozitiv, negativ si neutru.
„Din punct de vedere al tipului de aparitii (pozitiv, negativ, neutru), jucatorii din retailul electro IT au strans cele mai multe aparitii pozitive, 2.671, urmati de hipermarketuri, cu 2.609. Cele mai multe aparitii negative le-au avut supermarketurile, 998 aparitii, si hipermarketurile, 826", potrivit furnizoru