Eşti şeful unui angajat care vorbeşte tot timpul, cerşeşte atenţie şi îi distrage pe ceilalţi din treburile de la birou. Katherine Crowley şi Kathi Elster îţi oferă câteva sfaturi psihologice pentru a-l ţine în frâu pe guralivul de serviciu. Fragmentul următor este din volumul "Mă exasperează să lucrez cu tine", în curs de apariţie la Editura Trei.
Mecanicul guraliv
Burt lucrează ca mecanic şef la o mare reprezentanţă de automobile. Cel mai bun mecanic din subordinea sa, Karl, întruneşte toate calităţile pe care orice şef şi le-ar dori de la angajaţii săi - e competent, de încredere, neobosit şi mereu prezent. Cu o singură excepţie. Karl are nevoie de foarte multă atenţie atât din partea lui Burt, cât şi a celorlalţi mecanici de la garaj.
Karl vorbeşte fără contenire. Sporovăieşte mereu şi mereu despre cele mai mici detalii ale vieţii sale. De la traficul în drum spre serviciu, la ce a mâncat la micul dejun, la emisiunile TV la care s-a uitat noaptea trecută, Karl povesteşte fără oprire. Dacă unul dintre ceilalţi mecanici adresează o întrebare nevinovată, cum ar fi "Cât e ceasul?", Karl îi dă un răspuns în cinci minute. Poveştile lui interminabile le distrag atenţia celorlalţi şi sunt o mare pierdere de timp.
Karl are o metodă pentru a se băga şi-n sufletul lui Burt. Cel puţin o dată pe zi, Burt se întoarce şi dă din greşeală peste Karl. Angajatul neobosit îl abordează rapid pe Burt cu numeroase întrebări despre fiecare dintre maşinile la care lucrează. Adesea, Karl doar vrea să i se confirme că face ceea ce trebuie pentru a repara un vehicul. Deşi Karl este un mecanic excelent, personalitatea lui de "cerşetor de atenţie" îl calcă pe nervi pe Burt şi-i scoate din sărite pe ceilalţi mecanici. Burt hotărăşte că trebuie să aplice în mod serios "parentajul la firmă", în cazul acestui angajat incomod.
Parentajul la firmă @N