Vânzările de autovehicule din România au scăzut cu 8,6% faţă de primele trei luni ale anului 2011, autoturismele înregistrând o scădere de -6,2%. Producția a scăzut cu 23,2%, iar exportul cu 1,9%.
În primul trimestru al anului au fost comercializate în România 16.719 autovehicule, dintre care 13.832. Conform Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), aceste cifre arată o scădere cu 8,6% a pieței totale și cu 6,2% a celei de autoturisme. În ciuda acestei scăderi, ultima lună a trimestrului, martie, a fost mult mai bună decât cea din anul precedent. În a treia lună a lui 2012 au fost vândute 5.815 autoturisme ceea ce corespunde unei creșteri cu 28% față de rezultatul din februarie.
În luna martie s-au produs 26.368 autovehicule, cu 23,2% mai puţin decât în luna precedentă, cu o scădere mai importantă în segmentul vehiculelor comerciale uşoare (-47% faţă de luna precedentă). Astfel, scăderea din ultima luna, coroborată şi cu scoaterea din producţie a modelului Transit Connect pe care îl realiza Ford anul trecut, duc la o scădere totală a producţiei în primul trimestru al lui 2012 de 5,8% faţă de 2011 (volum total 86.624 unităţi faţă de 91.917 în 2011).
In condiţiile unei cereri interne în continuare, extrem de reduse, cea mai mare parte a producţiei din Trim.1 a fost exportată (peste 92%).
Și la export se remarcă o scădere cu 1,9% faţă de trim.I din 2011, înregistrându-se un volum total de 80.106 unităţi. În interiorul acestei cifre, avem scăderea autoturismelor cu doar 0,3% (volum total 75.316 unităţi faţă de 75.523 în 2011), în timp ce la vehiculele comerciale se înregistrează un recul de 21,5% (volum total 4.790 unităţi, faţă de 6.104 în 2011). Deşi Dacia a înregistrat o creştere de peste 36% la vehiculele comerciale, absenţa din date a modelului Ford Transit Connect (2.557 unităţi în 2011) face ca acest segment să