Segmentul social al gigantului informatic american Google, Google+, a fost restructurat substantial intr-o maniera care il apropie mai mult atat de Facebook, cat si de Twitter – doua retele (de socializare, respectiv microblogging) privite drept rivale. Sursa imagine: slodive.com
Printre noutatile notabile se numara introducerea ”subiectelor la moda” (trending topics; idee imprumutata de la Twitter), posibilitatea de a pune o ”fotografie de coperta” (cover photo; precum cea din Timeline-ul Facebook) si un meniu de navigatie mult mai dinamic. Schimbarea afecteaza momentan doar interfata web a portalului, urmand ca in scurta vreme sa fie actualizata si cea a aplicatiei anexe, pentru Android si iOS.
Potrivit Google, peste 170 de milioane de utilizatori au optat deja pentru varianta noua a Google+, sugerand ca miscarea a fost mult mai bine primita decat Timeline-ul Facebook, care de asemenea a operat schimbari importante structurale si de interfata. Pe de alta parte, BBC mentioneaza ca vocile critice vorbesc despre o scadere a numarului de persoane care folosesc Google+. ”Ne aflam inca la inceputuri, si mai sunt multe de facut, dar suntem mai entuziasti ca oricand sa cream o experienta sociala unitara in intreaga gama de produse Google”, scrie Vic Gundotta, oficial al firmei, pe blogul companiei.
Serviciul afiseaza ”tendintele” intr-o arie vizuala proeminenta (centru-dreapta) sub forma de cuvinte-cheie (precum ”Microsoft”) si chiar de hashtag-uri (#usesforwhitespace). Utilizatorul poate introduce continut intr-o fereastra amintind izbitor de cea de ”actualizare status” a Facebook, relativ mai simplu si mai intuitiv decat cum se proceda anterior. Fotografiile si videoclipurile impartasite de utilizatori pot fi vizionate la rezolutia originala, neexistand constrangerile intalnite pe Facebook, mai ales in privinta continutului video.
Noul format per