Secretul succesului de care se bucura magazinele Apple Store, pare sa fie alcatuit din doua elemente cheie, care stau la baza ambientului lor irezistibil: instruirea angajatilor si atentia la detalii.
Imitate pe toate meridianele lumii si frecventate asemenea unor lacasuri de cult tehnologic, magazinele Apple Store nu sunt simple spatii comerciale, ci veritabile puncte de referinta pentru fanii electronicelor de consum, relateaza Webnews, intr-un material bazat pe prezentarea postata de Carmine Gallo in Business Insider.
Carmine Gallo este expert in comunicare si a publicat deja o lucrare de succes dedicata brand-ului Apple, intitulata "The Apple Experience".
In opinia sa, caracterul irezistibil al magazinelor Apple Store deriva din climatul intern al acestora, in aparenta nonconformist, dar in realitate fruct al unei strategii studiate in cel mai mic detaliu.
"Succesul Apple nu se bazeaza pe produsul in sine, sau cel putin, nu numai pe acesta. Sufletul companiei este personalul acesteia, motivat, devotat si instruit sa faca fata stresului si sa transmita clientului senzatia unei experiente magice", sustine Gallo.
Pentru realizarea acestui deziderat, Steve Jobs a elaborat cu ani in urma, o "strategie in trei acte", care traseaza liniile fundamentale ale amprentei ambientale Apple: inspiratie pentru angajat, servicii orientate spre client si amenajarea spatiului dedicat activitatii.
Asemenea unui regizor teatral, care lucreaza cu o echipa de actori selectionati, invitand publicul sa participe la un spectacol de exceptie ce se desfasoara intr-un cadru special, Jobs a definit poate in modul cel mai expresiv cu putinta, filozofia "new age" americana, cultivand starea de bine a angajatului, pentru a-l transforma intr-o componenta constructiva a proiectului sau general.
Candidatii pentru un