La numai o zi după ce fusese atenţionată că foloseşte practici înşelătoare pentru a-şi vinde produsele, compania McDonald’s România a fost amendată cu 10.000 lei pentru că nu a încercat în niciun fel să remedieze situaţia.
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a constatat că, nici după sancţionare, societatea SC McDonald’s SRL nu a modificat informaţiile referitoare la produsul “cartofi prăjiţi”, prin care consumatorii sunt indusi în eroare”, a anunţat ieri ANPC, precizând că amenda de 10.000 lei a fost însoţită de „măsura încetării practicii comerciale incorecte”.
„Conform prevederilor legale, o practică comercială este considerată ca fiind înselătoare, dacă aceasta conţine informaţii false, care induc în eroare consumatorul mediu si care îl determină sau este susceptibilă să îl determine să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o. ANPC a sancţionat în consecinţă operatorul economic, cu amendă contravenţională de 10.000 lei, dispunând măsura încetării practicii comerciale incorecte.
ANPC va verifica respectarea măsurii si va dispune conform prevederilor legale”, a anunţat ieri Autoritatea.
Joi, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) informa că spotul publicitar “Cartofii prăjiţi de la McDonald’s aduc aminte de bunici” conţine două informaţii menite a induce în eroare consumatorii, autoritatea solicitând CNA aplicarea măsurilor legale ce se impun în acest caz.
“Urmare unui control desfăsurat de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor în rețeaua de restaurante Mc Donald’s asupra originii si calității cartofilor Prăjiți a rezultat faptul că produsul “cartofi prăjiți” provine din tratarea termică a produsului“ cartofi congelați”, materie primă a cărui listă a ingredientelor conține următoarele: cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator: difosfat de