2012 ar urma să aducă circa 130 de noi kilometri de autostrăzi, la care se vor adăuga alţi circa 20 de kilometri din tronsonul Cernavodă-Medgidia, care vor fi deschişi însă doar pe câte o singură bandă pe sens, potrivit informaţiilor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Cea mai aşteptată autostradă de anul acesta este Bucureşti-Ploieşti, alternativă la DN 1, cel mai circulat drum din România. Cei 62 kilometri ce leagă cele două oraşe ar urma să fie gata în două etape: 55,5 kilometri vor fi livraţi în al doilea trimestru al acestui an, în timp ce primii 6,5 kilometri, ce pornesc din Capitală, au ca termen de finalizare luna octombrie. O altă autostradă care este aşteptată cu sufletul la gură este autostrada Soarelui, care ar trebui să fie finalizată în iulie (mai puţin un tronson de circa 20 de kilometri între Cernavodă şi Medgidia ce ar urma să fie finalizat anul acesta doar pe câte o bandă pe fiecare sens de mers).
Din autostrada Medgidia-Constanţa, de 31,5 kilometri, au fost deschişi traficului anul trecut 14,5 kilometri, în timp ce din centura de 21,8 kilometri a Constanţei au fost deja inauguraţi în 2011 8,5 kilometri, ceea ce înseamnă că efectiv anul acesta pe Autostrada Soarelui se inaugurează la două benzi circa 30 de kilometri.
Mai trebuie luată în calcul şi varianta de ocolire a Aradului, unde anul trecut a fost tăiată o panglică după ce au fost deschişi circulaţiei 11,3 kilometri la o singură cale de rulare. Anul acesta, ar urma să se finalizeze lucrările şi pe cealaltă cale de rulare şi de asemenea să fie deschis în întregime încă un kilometru (în total, centura Aradului are 12,3 kilometri).
De asemenea, CNADNR vrea să termine anul acesta şi 18 kilometri între două comune din nord-vestul ţării, Biharia şi Spinuş (situate pe ruta autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş