Momentul Învierii Domnului Iisus Hristos a fost sărbătorit de mii de albaiulieni, cu lumânări şi candele în mâini şi fredonând versurile “Hristos a înviat din morţi, cu moartea pe moarte călcând, şi celor din morminte, viaţă dăruindu-le”. Curţile bisericilor din oraş s-au umplut cu mult înainte de miezul nopţii, când a început ritualul sfărâmării porţilor iadului de către Iisus Hristos şi readucerea celor captivi la viaţa adevărată.
Seara Învierii Domnului Iisus Hristos a fost una plină de viaţă în Alba Iulia, unde, deja cu mult înainte de miezul nopţii, pe străzi mişunau grupuri de oameni, cu mic cu mare, îndreptându-se spre biserica preferată, pentru a asista la slujba Învierii.
Bisericuţa lui “Mihai Viteazul” din colţul Cetăţii a fost opţiunea unei mulţimi considerabile de persoane, care umplut curtea cu luminiţe roşii şi albe şi au ascultat cuvintele preotului intonate pe muzică deosebită, bizantină. Părintele Botezan a explicat etimologia cuvântului “Paşti”, care în ebraică înseamnă “trecere”. Sărbătoarea se numeşte “Paşti”, pentru că simbolizează două mari astfel de treceri: înainte de Hristos, la data Paştilor se sărbătorea “trecerea mării Roşii” din Egipt înspre Israel, când poporul evreu a fost eliberat de sclavie, iar, în zilele noastre, Paştile reprezintă trecerea de la moarte la viaţă, prin Învierea Mântuitorului Iisus Hristos, la aceeaşi dată.
Platoul şi curtea Catedralei Reîntregirii au fost acoperite, ca în fiecare an, de câteva mii de oameni, care, de această dată, au ascultat prima slujbă de Înviere susţinută de ÎPS Irineu, ca Arhiepiscop de Alba Iulia. Cu toate că, după aproximativ două ore, curtea catedralei se golise, interiorul acesteia a rămas plin-ochi până la încheierea slujbei, când creştinii au dus Lumina Învierii în casele lor.
Şi bisericile de cartier au adunat sute bune de oameni în jurul lor, la slujba Învierii.