Unul dintre cele mai umilitoare lucruri pentru un angajat este să fie certat de șef de față cu ceilalți colegi. Psihologii spun că, văzute într-un mod corect, criticile pot fi benefice pentru subaltern.
Sursa: Shutterstock
Vacanța de Paști nu va dura mult. Va trebui să vă întoarceți la birou, la sarcinile zilnice de la serviciu, va trebui să înfruntați toanele șefului, ba chiar să-i acceptați perdafurile. Psihologii vă sugerează șapte moduri cu ajutorul cărora să faceți față criticilor de la locul de muncă.
1.Cereți-i șefului să fie concret. Odată ce el vă spune că e nemulțumit de felul în care lucrați sau de performanțele dumneavoastră, v-ar ajuta să știți care sunt motivele pentru care spune asta. Odată ce aflați ce ați greșit, veți putea corecta „reproșurile”.
2.Acceptați criticile și vedeți-le ca pe un lucru pozitiv. Dacă amenințați că vă dați demisia la orice remarcă negativă asupra modului dumneavoastră de a lucra, s-ar putea să luați lucrurile mult prea personal. Conștientizați că șeful n-are nimic împotriva dumneavoastră și mai degrabă consideră că modul în care lucrați necesită niște îmbunătățiri. Gândiți-vă la asta ori de câte ori înfruntați aceste situații.
3. Faceți o analiză la ceea ce s-a întâmplat. Nu vă ajută cu nimic să vă victimizați, cum nici nu ajută să credeți că nu sunteți bun de nimic. O scurtă analiză a lucrurilor v-ar ajuta să gestionați altfel în viitor criticile șefilor.
4.Luați măsuri! Nu fiți nici indiferent la remarcile superiorilor și încercați să luați în serios reproșurile. Discutați cu oameni care lucrează pe aceeași linie ierarhică și trageți cu ochiul la modul în care ei își gestionează timpul și responsabilitățile la serviciu. Ajută foarte mult și cursurile de perfecționare profesională.
5. Nu vă înjurați șefii și nu-i bârfiți! Să ieși din biroul șefului și să-l înjuri de mama focului nu-