Designul nonconformist, tehnologia, consumul surprinzător, ținuta de drum remarcabilă și micile „ciudățenii“ sunt elementele care pun Honda Civic pe lista de achiziții a trend-setterilor.
Tot mai mulți cumpărători de mașini se plâng că vehiculele seamănă din ce în ce mai mult între ele. Că, nefiind un „cunoscător“, e dificil să mai găsești elementele care scot din mulțime o mașină. Prezentă în special în clasele mici, această problemă obligă clienții la cercetări laborioase înaintea unei noi achiziții. Segmentul compact al pieței nu iese nici el cu mult din monotonie, iar găsirea unei mașini pe care să o descoperi într-o parcare aglomerată fără să apeși butonul de alarmă de pe cheie a devenit o adevărată aventură. Cu toate acestea, încă există producători care găsesc tot timpul soluţii pentru a îşi scoate în evidenţă progenitura. Unul dintre aceştia este Honda, iar noul Civic poate fi considerat oricum, mai puţin clonă a unui bestseller european.
Cifre şi fapte
La prima vedere, noul Civic nu este decât o versiune cu „rucsac”a fostului model. Ei bine, este suficient să observi mai atent mașina și să compari datele tehnice pentru a găsi deosebirile. Și nu sunt puține. În primul rând, se poate observa dispariția gurilor triunghiulare de evacuare a gazelor. Nu e deloc un plus. La nivel vizual, acestea chiar făceau diferența. Apoi, hilar pentru unii, e imposibil să nu-ți atragă atenția cei doar doi cai în plus ai motorului de 1.8 litri, alimentat cu benzină. Căutând mai conștiincios, găsești însă și elemente mai importante, precum creșterea capacității portbagajului de la 415 litri la 477 litri, majorarea lungimii (+30 mm) și a lățimii (+10 mm) și scăderea înălțimii (-20 mm). Pentru oricine, aceste modificări de dimensiuni ar trebui să însemne un spațiu interior mai generos și o stabilitate mai bună. Și chiar așa se întâmplă, cu o singură