Pe o piață estimată la cinci-șase mil. de euro, circa 15 spa-uri mari își împart câteva sute de mii de clienți. Bate vânt de schimbare de la anul, odată cu intrarea în România a Buddha Bar Spa.
Anual, în Franța, 4,5 milioane de persoane merg permanent la spa, în condițiile în care țara are aproximativ 50 de milioane de locuitori. În România, numărul este considerabil mai mic, doar câteva sute de mii de români apelând constant la o astfel de metodă de relaxare. Numărul lor este în creștere, motiv pentru care piața locală a atras atenția investitorilor dornici să aducă branduri străine în România. Astfel, la anul vom vedea, la București, primul BuddhaBar-Buddhattitude SPA și cel de-al șaselea din lume. „Raymond Visan, de origine română (fondatorul conceptului Buddha Bar - n.red.) și-a dorit foarte mult să deschidă la București un Buddha Bar. Nu am avut cereri multe pentru aducerea conceptului în România, mai ales că trebuie urmate niște condiții stricte la preluarea francizei“, spune Elodie Fort, marketing & communication al George V Spa. „Un investitor englez și un altul rus sunt cei care vor deține brandul în România. Conceptul prevede deschiderea unui restaurant Buddha Bar la parter și un spa Buddhattitude la etaj“, adăugă el, menționând că locația aleasă pentru această investiție este centrul Capitalei.
Cum se împarte piața
Potrivit informațiilor furnizate de către desprespa.ro, un portal specializat pe acest segment, piața locală a ajuns la o valoare de cinci-șase milioane de euro. În România, există aproximativ 15 spa-uri mari, la care se adaugă alte câteva medii, astfel încât numărul lor se dublează. „În 2011, am observat o ușoară creștere a vânzărilor în interiorul unui spa. S-a înregistrat o creștere a cererii pentru servicii. Este de remarcat și creșterea ponderii masculine în structura clientelei, pondere care ajunge