Criză‑necriză, în cuptoarele brutăriilor şi patiseriilor premium din Capitală se coc la foc continuu planuri de creştere. Studiu de caz - Paul Bakeries.
Dacă treceţi în zilele de weekend prin AFI Palace Cotroceni o să vedeţi, cu siguranţă, coadă în faţa brutăriei Paul. Obişnuiţii casei vin să-şi facă provizii cu baghete, croissante sau pâinişoare cu stafide, măsline sau brânză, ori pur şi simplu să ia o gustare light, şi lasă, în medie, 6 euro la casa de marcat. (Nu degeaba vânzările magazinului au crescut cu 51%, în 2011, faţă de 2010). În total, circa 2.000 de clienţi cumpără zilnic produsele Paul, o franciză de brutării-patiserii adusă din Franţa la sfârşitul lui 2008, chiar când a început criza, de către omul de afaceri Gabriel Popoviciu, care a mai „închiriat“ pe piaţa locală şi brandurile Cinnabon, Pizza Hut şi KFC.
Cum sunt deja patru Paul în Bucureşti, plus un chariot (minibrutărie mobilă), un calcul simplu arată că firma Moulin D‘or, administratorul lanţului de brutării, are încasări zilnice de circa 12.000 de euro. E mult? E puţin? „E bine“, răspunde scurt Carmen Lupuleţ, director de marketing la Paul Bakeries. „În general, românii sunt mari consumatori de pâine (cu 110 kg anual pe cap de locuitor, faţă de media europeană de 78-80 kg - n.red.), dar segmentul specialităţilor, ajuns la maturitate pe pieţele occidentale, este abia în fază de dezvoltare la noi“, comentează ea, explicând că „în aceste condiţii, extinderea gamei de specialităţi este o tendinţă naturală a pieţei, iar cei care vor ţine pasul cu nevoile clienţilor şi îi vor surprinde cu produse noi nu vor avea decât de câştigat“.
Cu riscul unui truism, un rol-cheie în ecuaţia de creştere a vânzârilor îl are comportamentul de consum al clienţilor, iar în cazul patiseriilor şi brutăriilor - în special cele care ţintesc clienţii cu venituri mai ridicate şi, pre