Ministerul Transporturilor are în lucru un master plan general de transport, pe baza căruia va decide ce proiecte de autostrăzi vor fi înaintate spre finanţare Uniunii Europene pentru următorul exerciţiu financiar al acesteia, care va începe în 2014 şi se va încheia în 2020.
La acest moment nu sunt certitudini privitoare la proiectele ce vor fi incluse. Singurul lucru cert este că unul dintre proiecte va fi închiderea coridorului IV prin realizarea segmentului de autostradă Piteşti-Sibiu, de 110 kilometri. „Intreaga reţea TEN-T este prioritară urmând ca în funcţie de alocările financiare să se stabilească care proiecte se încadrează pentru perioada 2014-2020.
Această decizie va avea la bază rezultatele masterplanului care, la acest moment, se află în lucru. Primul obiectiv al CNADNR îl constituie închiderea Coridorului IV pan-european prin realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti", afirmă compania de autostrăzi drept răspuns la o întrebare adresată, de altfel, Ministerului Transporturilor.
Autostrăzile candidate
Este cert că statul nu va primi de la Uniunea Europeană cu titlul de fonduri nerambursabile suficienţi bani astfel încât să construiască autostrăzi pe intreaga reţea TEN_T. Autostrada Sibiu-Piteşti va consuma suficient de mulţi bani din cei care vor fi primiţi de România (un studiu făcut de firma Iptana în 2008 menţiona chiar 3 miliarde de euro drept cost al acestui segment).
Din banii care vor rămâne, Ministerul Transporturilor va trebui să finanţeze la alegere între rutele ce sunt include în reţeaua TEN-T. Este vorba de Bucureşti-Botoşani (coridorul IX de transport pan-european- 446 kilometri), Iaşi-Tg.Mureş-Sebeş (438 kilometri), restul autostrăzii Transilvania ce nu a fost construit de Bechtel (aproape 200 kilometri fără Turda-Tg.Mureş, inclus in Sebeş-Iaşi), Nădlac-Calafat (423 kilometri) şi Calafat-Bucureşti (309 kilomet